Khamis, 11 Ogos 2016

Pengurusan Risiko ( Bantu Mula )



Pada Minggu ini minggu ke 7 ( 8/8/2016 hingga 11/8/2016 ) terdapat dua kelas iaitu pada jam 7.30 pagi hingga 9.30 pagi ( K5T9 ) dan 2.30 petang hingga 4.30 petang. Kelas di mulai dengan nyanyian lagu NegaraKu dan Ibu Pertiwiku. 
PdP pada kali ini pelajar dan pensyarah berkongsi pengetahuan dan pengalaman berkaitan Bantu Mula. Sebilang pelajar mempunyai pengalaman dan pengatahuan berkaitan Bantu Mula, ini membantu PdP berjalan dengan dan menyeronokkan. Seorang pelajar menunjukkan cara bagaimana membuat anduh dn mengikatnya. Pelajar lain cuba melakukan dengan dibantu pelajar tersebut. 




Cara Meletakan Kain Anduh



Satu dipegang pada hujung




kain Anduh diletakan di Belakang Tangan 




hujung diletakan di belakang


cara ikat kiri atas kanan



anduh diperkemaskan 



cara ikat luka di kepala 

 kain dilipatkan dan diikat atas kepala






Kesimpulan daripada PdP pada hari ini, kita dapat berkongsi dengan pelajar berkaitan pembelajaran dan kemahiran seterusnya ditambah baikkan oleh guru. Malah pelajar menggunakan internet sebagai bahan rujukan untuk menambah pengetahuan iaitu dengan mencari bahan di Portal Pembelajaran Kolej dan carian Google. Ini menjadikan PdP itu lebih holistik dan terbuka.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog digunakan untuk menyimpan bahan bergambar Unit kokurikulum KMSw serta bahan penulisan untuk rujukan secara online bagi unit ini.